Jak si váhové úbytky udržet

27.května 2011


Jidlo_metrJe nutné si uvědomit, že hubnutí a udržení dosaženého váhového úbytku jsou dva zcela odlišné procesy.

 Pokud je člověk úspěšný při hubnutí, neznamená to ještě, že je automaticky úspěšný i při udržení si zredukované váhy. Většina programů se soustředí na redukci váhy, ale ne už na udržení.Přitom udržet váhu se musíte zrovna tak učit, jako ji redukovat. Na člověka zhublého nelze pohlížet stejně jako na jedince, který nikdy obézní nebyl, sklon k tloustnutí zůstává a zopakuje-li se stejná situace, jaká byla ve fázi tloustnutí, hmotnost opět narůstá. Pokud se tedy po skončení "hubnutí" vrátíte k původním nevhodným stravovacím a pohybovým návykům, znamená to i návrat k původní váze.Takže úspěch v udržení váhových úbytků tkví už v samotném způsobu redukce váhy. Pokud jste nepodlehli jednoduššímu způsobu redukce váhy, kdy na nějaký ohraničený časový úsek razantně změníte své návyky v duchu např. tukožroutské polévky, a už se těšíte na návrat ke starým zvykům a postupujete například dle rad výživových poradců, je naděje, že jste přijali některou změnu v návycích natrvalo a váhové úbytky si udržíte.

 

Postoj ke změně životního stylu

Udržení váhových úbytků, není jen o jídle, ale o vašem postoji k problematice hubnutí. V prvé řadě si, věřte, že si váhové úbytky udržíte. Jestliže očekáváte, že jako vždy zase přiberete a vlastně s tím počítáte, většinou se tak i stane. Pokuste se najít i po skončení redukce váhy co nejvíce zpevňujících podnětů za udržení váhových úbytků od okolí a i vy sami se odměňujte zpočátku každý týden za udržování váhových úbytků. Pokuste se přenést důraz ze starosti o váhu na starost o zlepšení zdraví. Takovým způsobem neztrácíte svého „přítele“ – jídlo, ale nasměrujte svoji mysl na to, aby se zabývala dalším mocným pozitivním prvkem – zdravím.

Soustřeďte se na to, abyste jedli více dobrých věcí než na to, abyste si zakazovala určitý druh potravin. Staňte se labužníkem a nadřaďte kvalitu kvantitě.

 

Magické číslo

Zvolte na váze číslo, které nechcete nikdy překročit a pokud se k němu blížíte, zkuste se vrátit k metodám, které vám pomohly při hubnutí. Pokud to nepomůže, obraťte se co nejdříve na odborníky. A nezapomeňte se radovat z pohybu – je to jeden z nemocnějších faktorů, který napomáhá v udržení váhových úbytků.



Zpět