Hubněte hlavou

27.května 2011

Síla myšlenky

Hybná síla myšlenky  "měl(a) bych zhubnout" nebo "musím zhubnout" je úplně jiná než myšlenky "CHCI ZHUBNOUT".Pokud člověk po něčem opravdově touží, tak se mu to splní. Když usínáte s myšlenkou na to jak jste štíhlá(ý), krásná(ý) a jak celé okolí obdivuje, že jste zhubla,... tak se Vám to splní, protože tak naprogramujete své podvědomí. Kdo zasévá do podvědomí pochybnosti, tak je také sklízí.

 

Mozek - nejvyšší šéf  

Hlad je vlastně signál, že tělu došly živiny v potravě a že je potřeba zásobu doplnit. Pokud tak neučiníme, dojde ke katabolismu a organismus, aby mohl dále fungovat, začne čerpat živiny z vlastních zdrojů, ze svaloviny. Tím se organismus oslabuje. Protože organismus má pud sebezáchovy a chce nás ochránit, přeladí Centr_nerv_system_1na tzv. "úsporný režim". Zpomalí se funkce těla, hlavně metabolismus,  tělo si začne dělat zásoby, především tukové. Mozek není schopný akceptovat, že máme plnou lednici, plnou spižírnu...,že jsme pouze neměli čas se najíst nebo jíst nechceme, protože hubneme... On nás prostě nutí, aby jsme deficit živin doplnili. A tak nás začne pronásledovat nezřízený hlad a chutě.Jedinou prevencí je stravovat se v pravidelných intervalech a v dostatečné míře doplnit do těla vše, co pro svoji správnou funkci potřebuje. Pak se organismus dostane do pohody a vypíná "úsporný režim". 

 

Diktát původců obezity

  1. Oblíbené jídlo - čichové a oční vjemy - vzbuzují pocit hladu
  2. Neuspokojená potřeba - např. nedostatek sacharidů dopoledne se projeví večer, někdy i druhý den.
  3. Alkohol = prázdné kalorie tzn. že neobsahuje žádné živiny, žádnou vlákninu... ,dehydratuje organismus,játra odbourávají alkohol a tím se brzdí odbourávání odpadních látek z těla,dále podporuje chuť k jídlu 
  4. Chlad - když je zima, lidé více jedí, jídlo totiž zahřívá. Horko je signálem sytosti, proto horká polévka tak zasytí. 
  5. Stres - způsobuje kolísání hormonů a snížení hladiny krevního cukru, což nás nutí doplnit další energii,dále brzdí funkci štítné žlázy,dlouhodobý stres pak způsobuje únavu, slabost, hromadí se nám více tuků přednostně v oblasti břicha a organismus přepíná na úsporný režim


Jak krotit hlad v hlavě

  1. Jezte pravidelně.Bude stačit menší porce k zasycení a zastaví se kolísání chuťových buněk.
  2. Jezte pestře.Hlava nekouká na množství, ale na obsah všech živin.
  3. Jezte velké množství zeleniny.Je nízkokalorická a obsahuje velké množství živin
  4. Pijte. Již sklenice vody před jídlem zaplní žaludek
  5. Oči a nos jedí také, uspokojte při jídle všechny své smysly
  6. Vyhýbejte se velkým talířům. Na velkém talíři Vám bude připadat porce malá. 
  7. Nezamlžujte si mozek alkoholem a neplňte jím své tukové buňky
  8. Odkládejte si doma jen malé porce oblíbeného jídla - jen jako chuťovku. 
  9. Jezte pomalu. Našemu mozku chvíli trvá, než cítí pocit sytosti. 
  10. Jezte bílkoviny - buduje se z nich svalovina, přičemž dochází k bourání tuků k získávání potřebné energie


Osobní plán

Naplánujte si cíle, které skutečně povedou ke změně. Nepřepínejte své schopnosti a raději provádějte jednu změnu po druhé.

Příklady

  1. začněte pravidelně snídat
  2. začněte jíst menší porce
  3. začněte jíst 5 až x 6 denně
  4. naučte se plánovat si jídelníček dopředu
  5. cvičte každý den 20-30 minut nebo ob den 45-60 minut
  6. kombinujte aerobní cvičení s posilováním
  7. poslední jídlo jezte 3-4 hodiny před spaním
  8. zvyšujte každý den pitný režim o skleničku vody
  9. nahraďte tučné maso za libové (bez viditelného tuku)
  10. snězte denně na dopolední svačinu 1- 2 ks ovoce
  11. k ostatním jídlům navyšte příjem zeleniny
  12. nahraďte sladké nápoje za nesladké (nebo řeďte vodu s trochou džusu, citrónem   nebo domácí šťávou)
  13. nahraďte živočišné tuky za rostlinné
  14. nahraďte cukr za třtinový cukr a ovoce
  15. nahraďte část příjmu kávy za kávu bez kofeinu
  16. nahraďte část bílé mouky za celozrnnou - i pečivo
  17. jezte týdně 2-3 porce ryb
  18. nahraďte část masa za rostlinnou bílkovinu
  19. část přílohy nahraďte zeleninou
  20. začněte se vážit a měřit 2 x do měsíce


Změna myšlení

 Oprostěte se od těch nejjednodušších cest, jež nakonec stejně vedou k jojo efektu, jako jsou dietní přípravky, které kolikrát víc uškodí, než pomohou.Chmurné nálady a myšlenky jen umocňují chuť k jídlu. Jídlo zvyšuje hladinu serotoninu v krvi, což je tzv. hormon dobré nálady. Zkuste raději zlepšovat svou náladu pozitivním přístupem k sobě samé. Následující rady vám mohou pomoci zdravě posílit sebevědomí!

 

1. Dostaňte se do pohody

Aby jakékoli hubnutí mělo smysl, je třeba se uvolnit a předat organismu ty správné informace. Naladit se do celkové pohody a nevymlouvat se, jak vám to hubnutí nejde, jak zkoušíte všechno a výsledek nikde.

Začněte hned! Nedávejte si také příliš velké cíle. Neomezujte své hubnutí na dobu určitou: „Do měsíce zhubnu 5 kilo." Naopak si řekněte: „Zhubnu 5 kilo!" Za jak dlouho? Až vám to tělo dovolí.

 

2. Naučte se plánovat – seznam potravin

Než se vydáte do obchodu za zdravou (dietní) výživou, pročtěte si rady odborníků, prokonzultujte s nimi svůj zdravotní stav, a pak se vydejte na lov za zdravými, chutnými recepty.

Nepodléhejte náhlým chutím a nezvladatelným stavům. Vybírejte si takové recepty, které vás zaujmou a mohly by vám chutnat. Podrobně si vypište ingredience. Znovu pak zkontrolujte, zda jsou potraviny dietní, jídla z nich zdravá a vaše strava pestrá. Až když budete cítit, že jste dost silná odolat pokušení koupit něco navíc, vyrazte do obchodu!

Rozhodně nechoďte nakupovat hladová, pořídíte tak řadu nezdravých potravin, jelikož s již nastoupeným pocitem hladu tělo vyhledává mnohem kaloričtější jídla, než normálně potřebuje. Při vybalování nákupu zažeňte ten největší hlad kouskem zeleniny, nebo si raději vezměte žvýkačku a počkejte, až si uděláte zdravé jídlo Když nákup zvládnete, pochvalte se.

 

3. Naučte se experimentovat se zdravými potravinamiOvocny_salat_meloun

Při pochvalách a odměnách nejde jen o slova! Musíte vnitřně cítit, že jste to zvládla a překonala sama sebe. Postupně se začněte učit vařit z nových receptů a nebojte se experimentovat. Jídlo by mělo být barevné, chutné, lehké, a přitom vás musí zasytit. Ne ovšem do stavu přejedení, nýbrž do pocitu spokojenosti. Naučte se jíst pomalu a po snězení první poloviny jídla udělejte krátkou pauzu. Ke druhé polovině se již možná ani nedopracujete, protože tělu určitou dobu trvá, než vyšle do mozku signál o pocitu nasycení a tato pauza mu tento čas dopřeje.

 

4. Změňte své přátele

Ať to zní jakkoli nelogicky, může vám to hodně pomoci. Začněte vyhledávat cíleně lidi, kteří smýšlejí podobně jako vy a daří se jim! Naopak se vyhýbejte všem těm, kteří říkají: „Zítra začnu!" nebo si stále stěžují, jak se jim hubnutí nedaří. Je opravdu třeba začít hned! Potřebujete vnitřně cítit, že jste to dnes zvládla a ne, že dnes jste selhala.

 

5. Najděte si nové koníčky

Často se snažíme tak usilovně zhubnout, že se naše myšlenky začnou točit pouze kolem jídla, počítání kalorií a sledování váhy. Dostáváme se tak brzy do začarovaného kruhu, protože čím více se snažíme zhubnout, tím více myslíme na jídlo, a tím hůře se nám snaží zhubnout. Proto je důležité odpoutat negativní myšlenky jiným směrem, pomoci si nejen svými novými přáteli, ale i kurzem kreslení, tance či jiné oblíbené činnosti.

 

6. Nový pohled na sport!

Přestaňte vnímat sport jako něco, co vám pomůže ještě více zhubnout. Pohyb je rozhodně zapotřebí, ale především proto, že tělo, které hubne, zároveň ochabuje, nevypadá vzhledně a je na něm povadlá kůže. Je proto třeba ho zpevňovat a tvarovat! A to neustále! Začněte klidně pomalu - odbouráním prvotní lenosti. Vyjděte schody namísto použití výtahu. Projděte se poslední zastávku pěšky. I když jsou to maličkosti, určitě pomohou. Snadno vás vyburcují k dalším cílům.

 

7. Odměňte se!

Kdykoli se vám podaří zhubnout byť jen o trochu, kupte si něco na sebe , ať vidíte výsledek! Užívejte si to, že jste zhubla! Nebojte se klidně koupit si přiléhavý cvičební úbor. I když na to ještě postavu nemáte, nebo se v něm necítíte. Uvidíte tak lépe svou postavu a to, jak se mění.

 

8. Naslouchejte více svému tělu

Nesnažte se jíst jen podle rad, které slýcháváte a čtete. Použijte i vlastní rozum a především hlas svého těla, které si samo říká o to, co potřebuje. Trvalé udržení váhy si žádá i trvalé změny ve stravování !!!



Zpět